Friday, August 12, 2011

INDAHNYA CINTA ALLAH

Cintailah Allah sebesar nikmat yang Dia berikan kepada kita.

Cintailah Allah kerana kesempurnaanNya.

Cintailah Allah kerana kurniaanNya.

Cintailah Allah kerana kelembutanNya kepada kita.

Cintailah Allah kerana hidayahNya kepada kita.

Cintailah Allah kerana Ia telah mengutus seroang rasul kepada kita.

Kita janganlah mengaku mencintai Allah SWT dengan ucapan semata, tetapi buktikanlah melalui perbuatan kita. Kita bisa menyatakan apa saja, baik itu benar atau bohong, namum yang benar adalah perbuatan. Jadi sebenarnya sampai manakah darjat cinta kita?

P/S: Saya akui saya masih lemah dalam hal seperti ini. Saya tidak belajar tetapi saya di ajar. Terima kasih pada yg sudi mengajar saya. Dulunya saya sgt jahil, tapi skrg saya nekad untuk berubah untuk menjadi yg lebih baik. Tidak lagi pandang pada kisah silam saya dahulu malah skrg saya sibuk utk memikirkan apa yang akan sy lakukan pada masa akn datang utk menjadikan diri saya lebih baik. Itulah saya skrg. Ikhlas, Nur Syazlin binti Shuib :)

No comments:

Post a Comment